به اعتقاد شهروندان روسیه، برخورداری از دانش و عشق به کودکان از صفات ارزشمند معلمهای مدرسه است.
- شهروندان روسیه بیش از هر چیز، دانش کافی معلمهای مدرسه (۲۳ درصد) و پس از آن عشق به کودکان (۱۹ درصد) را ارزشمند میدانند.
- ۱۵ درصد افراد در نظرسنجیها معتقد هستند که معلمی فراتر از یک شغل است.
۲۳ درصد افراد اظهار کردهاند: «در وهله اول، برای مردم، دانش و کارآزمودگی معلم اهمیت دارد.» ۲۸ درصد افراد برخوردار از تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات عمومی در شهرهایی با جمعیت زیر یک میلیون نفر همین نظر را داشتهاند.
به اعتقاد ۱۹ درصد افراد، عشق به کودکان و رفتار شایسته معلم در درجه دوم اهمیت قرار میگیرد. عشق ورزیدن به نسل در حال رشد برای ۲۵ درصد افراد در سنین بالای ۶۰ سال و برای ۹ درصد گروه سنی جوان اهمیت دارد. در شهرهای مسکو و سنتپترزبورگ، ۲۷ درصد افراد در نظرسنجیها به این موضوع توجه نشان دادند. ۲۴ درصد زنان و ۱۲ درصد مردان نیز معتقد هستند که عشق ورزیدن به کودکان در شغل معلمی اهمیت بالایی دارد. ۲۲ درصد زنان و ۱۵ مردان عقیده دارند که معلم باید مهربان باشد.
۱۵ درصد افراد دارای تحصیلات عالیه، ۲۱ درصد افراد تحصیل نکرده و ۵ درصد از جوانان در نظرسنجیها بر این باور هستند که معلمی فراتر از شغل است. از دیگر صفات لازم برای شغل معلمی در مدارس، به صبر، نظم و قدرت بیان معلم اشاره شده است. یک دهم (۱۰درصد) افراد معتقد هستند که یک معلم خوب، کسی است که به موضوع تدریس تسلط داشته باشد.
۲۳ درصد جوانان سنین ۱۸ تا ۲۴ سال بیشتر به تحصیلات و مهرورزی معلم نسبت به کودکان اهمیت می دهند و ۲۲ درصد به توانایی معلم در شناخت روان کودکان توجه دارند. صبر و تحمل معلم در کار با کودکان برای شهروندان روس در جایگاه سوم قرار دارد (۲۱درصد) و پس از آن منظم بودن معلم (۱۷ درصد)، توانایی انتقال مطلب به دانش آموز (۱۶ درصد)، رفتار معقول معلم (۱۱ درصد) و هدفمند بودن او (۸ درصد) هستند.
منبع: مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه
https://wciom.ru/analytical-reviews/analiticheskii-obzor/uchitel-prizvanie-ili-professija
نظر شما